Zincir Bakimi
Motosiklet zincirinin bir ömrü var midir?
Her dişli ve zincirin bir ömrü vardir.Bakimi yapilmayan zincirler
deforme olmaya,hatta sert kullanimlarda koparak sürücünün hayatini
tehlikeye sokabilmektedir,motosiklete zarar verebilmektedir.Zincirler
oringli ve düz olarak kullanilmaktadir.
Motorumuzun zincirini koruyabilmek için ne yapmaliyiz.
1-Zincirimizi belli km den sonra periyodik olarak kaliteli zincir
spreyi ile yağlamaliyiz.Yağişli havalarda bu yağlamayi daha sik
yapmaliyiz.
2-Zincirin belli zamanlarda özel zincir temizleme spreyi veya özel
solüsyonlarla yağli boya firçasi yardimi ile yikanarak bakimi
yapilmalidir.
3-Yikanan zincir iyice kuruduktan sonra yağlanmalidir.
4-Her zincirin ideal gerginlik ölçüsü vardir,bu değerler,genelde
motosiklet arka maşasinda etiketle veya el kitapçiğinda belirtilmiştir.
Aşiri bol zincirler veya aşiri gergin zincirler motora ve dişlilere
zarar verirler.Sürüş keyfini etkiler.Bozulan zincirlerin ön ve arka
dişli olarak,takim halinde değiştirilmesi en uygunudur.Genelde zincirin
kilitli olani değil makine ile perçinlenmiş olanlari tercih
edilmelidir.
Yağlama nasil olmalidir?
Oringli zincirlerde yağlama motorun sehpaya alinmasi,sehpa olmayan
motorlarda ise iki kişi yardimiyla,ön frenin sikilarak motorun yan
ayaklik üzerine dikilmesi(bunun nasil yapildiğini görmeden kesinlikle
denemeyiniz,kendinize ve motorunuza zarar verebilirsiniz.) lastiğin
çevirerek,zincirin her iki tarafindan,diştan içeri doğru yağlamanin
yapilmasi ve kesinlikle diş lastik üzerine gelmeyecek şekilde
uygulanmasi gerekmektedir.
DiKKAT !
Yağlama yapildiktan sonra hemen hareket edilmemeli,zincire sikilan yağin biraz sikilaşmasi beklenilmelidir.